Print pagina

Splitter® 

Bij de verplaatsing van een trailer in een boot of op de trein zijn de luchtbalgen meestal drukloos. Als de trailer wordt verplaatst met een huckepack kraan of een terminal trekker, is één of meer van de assen niet meer in contact met de grond. Bij standaard luchtvering kunnen de balgen vacuüm zuigen, waarbij ze hun ronde vorm verliezen. Als vervolgens de trailer wordt neergezet, worden de drukloze balgen ingedrukt en kunnen er ongecontroleerde plooien ontstaan. In plaats van dat het rubber over de balgpot rolt, bestaat er nu een grote kans dat het balgrubber wordt beschadigd, doordat het rubber geplet wordt tussen de bovenplaat en de balgpot. In het ergste geval raakt het balgrubber een band en slijt dan binnen enkele honderden meters door.

VDL Weweler heeft een ingenieus beschermingssysteem ontwikkeld dat voorkomt dat de balg plooit. Een geleiding, welke gelijktijdig met het veersysteem beweegt, scheidt de balgbevestiging van het chassis. Als de as zakt zal de drukloze luchtbalg zich niet strekken, maar het complete luchtveersysteem zal automatisch loskomen van het chassis. De asverplaatsing wordt begrensd door de schokdemper. Als de as terugkomt in de oorspronkelijke positie, waarborgt dezelfde geleiding dat de bovenplaat van de balg altijd gepositioneerd wordt in de adapter aan het chassis. De VDL Weweler Splitter® kan ook worden gemonteerd in combinatie met standaard Weweler luchtbalgen.

 

VDL Weweler

Producten

 

Werken bij VDL

    

Copyright © 2013 (VDL Groep)
Kamer van Koophandel Eindhoven 08031176
BTW NL001811381B01

Service

Nieuws

Contact